Time flies when you're having fun! - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Marleen Bakker - WaarBenJij.nu Time flies when you're having fun! - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Marleen Bakker - WaarBenJij.nu

Time flies when you're having fun!

Door: Marleen

Blijf op de hoogte en volg Marleen

13 April 2015 | Australië, Melbourne

Hoi allemaal, het is alweer een tijdje geleden dat ik een reisverslag heb gemaakt. Iets met geen tijd door alle leuke dingen die ik hier zie en doe! Op dit moment ben ik op 1/3 van mijn reis en de tijd vliegt! Nog 2/3 maanden en ik ben klaar met mijn stage! Nog 4/5 maanden en ik ben weer thuis!...

Het laatste reisverslag ging over de Great Ocean Road, waar ik iedereen Down Under en back home mee heb laten schrikken. Sorry daarvoor... De dagen na het ongeluk ben ik erg vertroeteld door mijn vriendinnen en huisgenoten. De dokters hadden mij verteld dat ik een lichte hersenschudding had en dat ik woensdag (3 dagen na het ongeluk) wel weer aan het werk kon. De symptomen werden naarmate de week erger: ik werd duizeliger, mijn vriendinnen vonden mij warrig en vergeetachtig. Donderdagochtend (4 dagen na het ongeluk) was ik mijzelf aan het klaarmaken om naar mijn stage te gaan, tot ik mijn balans verloor en viel- raaaarrr! Gelukkig viel ik half op mijn bed waardoor ik mijzelf niet bezeerd had. Mijn huisgenootje kwam mijn kamer ingestormd: 'Are you allright?! What the **** are you doing? You're not going to work!!' Mijn stage afgebeld en een dag 'rustig' aangedaan - dat is moeilijk, stil zitten is echt niks voor mij... Gelukkig hebben wij een tv in huis met daaraan een computer aangesloten, die alle series en films heeft die je maar kan wensen! Plus ik heb huisgenoten die super lekker kunnen koken, dus daar heb ik die dag ook heerlijk van mogen genieten. (: Mijn huisgenoten en vriendinnen maakten zich zorgen terwijl ik dacht 'Ahjoh, alles komt wel goed!' Een vriendin (Margot) kwam na haar werk langs en nam mij mee naar de spoedeisende hulp - op aanraden van de dokter. Een check gehad waarmee ik de meest rare dingen moest doen en een X-ray gehad - gelukkig was er niks aan de hand 'All good!'. Ik had alleen mijn hersenschudding wat onderschat en dacht dat ik alles nog kon doen - dit bewijst mijn eigenwijsheid maar weer. Met een happy en opgelucht gevoel naar huis! De dagen daarna nog rustig aan gedaan en maandag weer gaan werken. Op dit moment voel ik mij helemaal de oude! Het enige wat ik heb is een litteken op mijn pols - dat zie ik maar als een aandenken aan de Great Ocean Road, wat ik overigens als positief beschouwd want het was echt fantastisch mooi - ik denk al niet meer aan het ongeluk als ik aan de Great Ocean Road denk! (:

Tussen de Great Ocean Road en nu heb ik leuke mooie dingen mogen doen en zien:

- The colourfull Brighton beach boxes. Heerlijk gechillt op het strand met een paar meiden in Brighton en een fotoshoot gehouden met de colourfull Brighton beach boxes. Het weer in Melbourne is wisselvallig: de ene dag is het koud (15 graden) en de dag daarna kan het zomaar 25 graden zijn (en dat in de herfst). Toen ik aan mij collega's vroeg hoe koud het kon zijn in de winter, reageerden ze: 'Brr, around 10 degrees my dear. You need your wintercoat for that!' ... haha yeah.. no. Dat is niks vergeleken met de kou in NL!

- In het Central Business District van Melbourne (de kern van de stad) hebben ze een hele grote, mooie tuin genaamd The Botanical Gardens. Hier zijn we vaak heen gegaan voor een paar uurtjes als we vrij waren: genoten van het weer, lekker gewandeld of gepicknickt.

- Er is een Comedy Festival in Melbourne. In bijna elke pub in het CBD staat een comedian op te treden elke avond. Erg leuk om heen te gaan - ook al begrijp ik sommige grappen totaal niet aangezien het 'Australische' humor is. Haha

- Er zijn prachtige natuurgebieden in en rondom Melbourne. Wij zijn wezen hiken in Dandenong Ranges. Heerlijk om weer even in de natuur te zijn en de volgende dag spierpijn te hebben door het lopen op de berg. Na het hiken naar een local marktje geweest - bestaande uit 10 kraampjes. Een van die kraampjes verkocht 'Delicous Dutch poffertjes!' Ik begon Nederlands tegen de verkoopster te praten tot zij mij aankeek alsof ze water zag branden - zij is 40 jaar geleden naar Australie verhuist... Poffertjes afgestaan omdat zij ze met siroop serveerde. Dat hoort niet! Poedersuiker en boter moet het zijn!

- Voor de eerste keer meegegaan met een toeristenbus. Meestal plannen wij onze uitjes zelf. Deze toeristenbus ging naar Philips Island. Onderweg gestopt om kangaroos te voeren en koalas te aaien. Vervolgens naar Philips Island gegaan - een prachtig dorpje, rustig, surfers, mooi en je kan daar gewoon alleen zijn op kilometers lange stranden. Wauwie! Zo had ik mij Australia voorgesteld. Savonds de pinguinparade gezien: na zonsondergang komen de pinguïns op het land. Deze pinguïns zijn denk 30 centimeter groot, super schattig! Helaas mocht ik ze niet vangen, anders hadden ze meegegaan in mijn tas. Altijd al een pinguin als huisdier willen hebben.

- Australian Football! Naast al deze leuke dingen loop ik natuurlijk ook nog 40 uur per week stage bij ISS Security, op Melbourne Tullamarine Airport. Ze noemen mij 'Marls', 'Girl from oversea', 'Dutchie' en 'Volunteer' - aangezien ik niet betaald krijg voor mijn stage. Ze betalen mij met koffie, kortingsbonnen en super leuke uitjes zoals Footy! Mijn collegas en supervisor hadden mij meegevraagd naar een Footygame (Australian Football). ISS heeft een coorperationbox waar zij samen met hun klanten een wedstrijd kunnen kijken. Luxe! Gratis eten en drinken plus een prachtig uitzicht over de wedstrijd. MCG Stadium (Cricket statdium), heeft ruimte voor 100.000 man. Huge! Ik vond Footy liken op een zachte vorm van rugby, haha.

- In Australie vieren ze ook pasen, hebben ze ook vrije dagen en zoeken ze ook paaseieren - maar hier vind je ze gewoon in de schappen van de supermarkt. Tijdens pasen ben ik samen met een vriendin naar The Town Festival gegaan in Lima East - ongeveer 2 uur ten noorden van Melbourne. Het enige wat wij wisten was dat het een techno/electic festival was bestaande uit +/- 3000 man. Eenmaal daar aangekomen zagen wij dat wij ons flink vergist hadden. Het festival was in een prachtig natuurgebied. De mensen die daar liepen waren voornamelijk hippies: free hugs, veel naakt en ze rookten wiet 3 dagen lang. Ze waren kleurrijk verkleed en hadden dreads! Het mooiste was dat het niet uit maakte wat je deed, niemand keek je raar aan! Iedereen was zichzelf! Ik heb mij enorm vermaakt! Het waren drie fantastische dagen! (:

- Afgelopen weekend is een klasgenootje uit Finland gearriveerd in Melbourne. We hebben voornamelijk in de stad gelopen, zijn wezen stappen en zijn naar Yarra Valley gegaan. Dit is een plaats bestaande uit wijngaarden. Gratis wijn proeven, genieten van het lekkere weer en bier drinken bij 'the beautifull lake' in Maroondah Reservoir Park.

Zo, dit was opgesomd alle hoogte punten die ik hier heb mogen zien en meemaken. Hoe gaat het met jullie?! Nu moet ik er van door, want mijn was is klaar en ik moet nog boodschappen doen... See ya!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marleen

'Hi, how are you doin'?' Op zondag 9 februari ben ik vertrokken naar Melbourne, Australie om daar 5 maanden stage te lopen bij ISS Security, op Melbourne Airport. In mijn vrije tijd probeer ik zo veel mogelijk van Melbourne en omgeving te zien, want het is een prachtige stad! Na mijn stage wil ik nog 1 a 2 maanden gaan reizen door Australie. Dit blog is bedoeld om al mijn lieve vrienden en familie op de hoogte te houden. See ya!

Actief sinds 10 Maart 2015
Verslag gelezen: 169
Totaal aantal bezoekers 2962

Voorgaande reizen:

09 Februari 2015 - 14 Augustus 2015

Melbourne!

Landen bezocht: